Leállították az EU-s pályázatokat és nem írtak ki újakat az elmúlt háromnegyed évben, jelentette ki dr. Sós Tamás, az MSZP Heves megyei elnöke mai sajtótájékoztatóján. Az elnök a Fidesz-KDNP kormány tevékenységét és ígéreteit bírálta.
Az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó, kezdte mai tájékoztatóját Sós Tamás, célozva arra, hogy a fejlesztések nem az ígéretek szerint alakultak az elmúlt időszakban. A politikus szerint nagyfokú bizonytalanság látható, nem érzékelhető a fejlesztések kapcsán mindaz, amit a Fidesz korábban ígért.
Sós Tamás szerint új fejlesztések nem indultak el, olyan beruházásokat adtak át melyeket a Bajnai – Gyurcsány – kormány időszakában készítettek elő.
A politikus kitért az úthálózat 2011-es fejlesztéseinek alakulására is. Véleménye szerint nem fejeződik be 2013-ig a 64 kilométeres útszakasz felújítása Heves megyében, ez 2015-ig ki fog tolódni. A megyében az elmúlt években 80 kilométernyi utat újítottak fel.
Az útfelújításokkal kapcsolatos költségvetési részleteket figyelemmel kísérő politikus módosító javaslatokat adott be a Köztársasági Költségvetéshez, amelyeket a szavazásnál a kormánypárti politikusok támogattak. Sós tamás 16, 5 milliárdos plusz pénzt javasolt az utak felújítására, amelyből Heves megye útjaira is több pénz volna.
A kilenc módosító javaslat az alábbi utakat érinti:
1. Eger bekötő út (251.) – Füzesabony körforgalomtól Maklárig lévő szakasz (2,6 km) – 400 millió forint
2. Gyöngyös város nyugati elkerülő út befejezése – 850 millió forint
3. 31. út- Dormánd-Heves közötti útfelújítás első szakaszára – 1,5 milliárd forint
4. 33. út – Füzesabony- Poroszló közötti első szakasz – 500 millió
5. 2111. út Hatvan- Verseg – 450 millió forint
6. 2507. út Mónosbél- Balaton– 350 millió
7. 2415. út Sirok – Tarnaszentmária- Verpelét – 650 millió forint
8. 2416. út második szakasz Eger – Egerszalók- Verpelét- Gyöngyös – 650 millió forint
9. Pásztó- Galyatető – Első szakasz – 400 millió
Az Eger bevezető útra a Bajnai- kormány időszakában több mint 2 milliárd forintot különítettek el. A Maklárig tartó szakasz építését már meg lehetne kezdeni.
Forrás: Egriszín