A NAV tájékoztatása szerint az adóhatóság az adózók által bejelentett adatokat nyilvántartja és fel is használja abból a célból, hogy ellenőrizze az egyes adókötelezettségek teljesítését. Fontos, hogy ez a nyilvántartás naprakészen tükrözze a valóságot, tartalmazza az aktuális információkat, az adatokban bekövetkezett összes változást.
2012. január 1-jétől adókötelezettséget érintő változásnak minősülnek – többek között – az egyszerűsített végelszámolás megindulásáról, valamint annak megszüntetéséről és a cég működésének továbbfolytatásáról a Cégközlönyben megjelentetett közlemény adatai is. Ez azt jelenti, hogy az adózó 15 napon belül köteles megtenni bejelentését az állami adóhatósághoz a T201T jelű nyomtatványon, melynek B04-es lapján a 17-es pontban kell szerepeltetnie az egyszerűsített végleszámolásra vonatkozó adatokat.
A bejelentési-, változás bejelentési kötelezettség teljesítésével kapcsolatosan bővebben tájékozódhat telefonon a NAV Általános Tájékoztató Contact Centerén (06-40/42-42-42) keresztül.