A Pályázat fő célja a tanulók kompetenciájának fejlesztése, emellett a test és a lélek fejlesztése, valamint az ismereteik, készségek, képességek, jártasságok alakítása. Ennek keretén belül számos érdekes, izgalmas programban vehettek részt a diákok tanáraikkal, nevelőikkel, amelyek már a 2014/15-ös tanév májusában és júniusában elkezdődtek.
Két sportdélutánon szabadtéri jellegű mozgásos tevékenységekben, mint például kötélhúzás, grundbirkózás, röplabda, kispályás labdarúgás, kézi- és kosárlabda bajnokságokon stb. mérhették össze erejüket, állóképességüket a gyerekek.
Az idei tanév elején, szeptember 12-én egy további sportnap alkalmából élvezhették a közös mozgás örömét a tanulók. Változatos ügyességi feladatok mellett próbálhatták ki a zumbát, mászófalat, trambulint és a légvárat is, mely tevékenységek hozzájárultak a koordinált mozgásfejlesztésükhöz is. A Borza Dojo tagjai karate bemutatója további sport tevékenységre ösztönözte tanulóinkat. A program részeként sporteszközök beszerzésére is sor került.
A program fontos részét képezte a komplex közlekedési ismeretek oktatása június 1-től június 10-ig előadások tartásával, filmek vetítésével igyekeztek a pedagógusok felhívni a figyelmet a biztonságos közlekedés szabályaira. A budapesti kirándulás alkalmával pedig kipróbálhatták tanulóink az elméletben elsajátított közlekedési ismereteiket a nagyvárosi közlekedésben. Számos közlekedési eszközön utaztunk, ahol mód adódott a kulturált, helyes közlekedési szabályok gyakoroltatására.
Szeptember 23-án, az iskola területén tartott közlekedési délutánon külső szakemberek bevonásával, katasztrófavédők, rendőrök felügyeletével gyakorolhatták a biztonságos kerékpáros közlekedést, azt alsó és felső tagozatos tanulók. Erre a programra 18 db montenbike kerékpárt, közlekedési lámpákat és táblákat vásároltunk.
A kirándulások folytatódtak a diákok nagy örömére szeptember 16-án és október 7-én.
Két turnusban környezeti nevelést, fenntarthatóságot szolgáló környezettudatos tanórán kívüli tevékenységek támogatásának ösztönzése mellett Aggtelekre utaztak autóbusszal tanulóink és a programban résztvevő pedagógusaink, ahol megnézték a cseppkőbarlangot. Idegenvezető segítségével bejárták annak belső helyszíneit, termeit, meghallgatták a barlang kialakulásának történetét. A Nemzeti Park területén a tanulók pedagógusaikkal együtt megfigyelték a tanösvényen a növény – és állatvilágot is, délután pedig meglátogatták a kazincbarcikai Borsod Chem üzemét.
A másik alkalommal ugyancsak két turnusban a poroszlói Tisza- tavi Ökocentrum élő és élettelen természeti értékeit csodálhatták meg a tanulók, majd a program részeként megtekintették a Kiskörei vízlépcsőt és Erőműt is, melyhez a KÖTVÍZIG szakemberei adtak segítséget. Rávilágítottunk az ember természetformáló tevékenységére és a környezetvédelem fontosságára is.
Az idegen nyelvek, az angol és német megszerettetése és a gyakorlatban való alkalmazása szintén fontos iskolai feladat, a pályázat része 4. osztálytól a 9.-dik osztályig. Az október 12-től 16-ig megtartott idegen nyelvi hét is ezt a célt szolgálta. Szórakozató és játékos feladatok mellett az angol és német kultúra, a hagyományok, jellegzetességek és látnivalók megismertetése, elkészítése és a szóbeli kommunikáció a mindennapi élethelyzetekben szintén kiemelt szerepet kapott. A látottak és tapasztaltak összegzésével, a nyelvi vetélkedővel zárult a nyelvi hét október 19-én 100 fő tanuló részvételével.
Digitális tartalmak, taneszközök használatával motivációt, ösztönzést kapnak a tanuláshoz tanulóink, ehhez digitális tananyagok beszerzésére került sor.