Kérdésünkre a MÁV kommunikációs igazgatósága azt közölte: november 13-án, csütörtökön 11 óra 33 perckor Eger rendező és Eger-Felnémet állomás között a vízvezeték cserét végző PEKU AGRO Kft. munkagépe a vasúti pályatesttől 5 méterre a vasúti biztosítóberendezés kábelrendszerét megrongálta, elvágta. Az esemény következtében a két állomás között a vasúti jelző- és biztosítóberendezés használhatatlanná vált és a fénysorompó sem működött. A PEKU AGRO Kft. a felelősségét elismerte. Értesítették a rendőrséget, baleset nem történt.
Tekintettel arra, hogy ilyen esetben – a biztonság érdekében – a vonatoknak is lassabban kell haladniuk a vasúti átjáróknál (legfeljebb 15 km/óra) napközben három személyvonat késett emiatt, összesen 21 percet. Balesetveszélyes helyzet nem volt, hiszen a vonatok éppen a biztonság érdekében lassabban haladhattak csak ebben az időszakban.
A vasúttársaság közlése rámutat: a közúton közlekedők számára a KRESZ egyértelműen fogalmaz ilyen esetekre – amikor a fénysorompó nem működik – a gépjárművezetőknek körültekintően kell áthaladniuk a vasúti átjárókon. A MÁV műszaki szakembereinek 18.35 órakor sikerült ismét üzembe helyezni a sorompókészüléket, miután az elvágott kábeleket kicserélték.
Megkérdeztük a vízvezetékcserét megrendelő Heves Megyei Vízmű egri üzemvezetőjét, Bárdos Zsoltot is, aki elmondta, valóban van összefüggés a vasúti biztosítóberendezés hibája, illetve az általuk megrendelt, szabályosan végzett vízvezeték csere között. Bárdos hangsúlyozta: amikor a hibát a vállalkozó észlelte, megtette a szükséges intézkedéseket.