Rövid időre megbénította a város forgalmát az Autómentes Napon megrendezett kerékpáros demonstráció, a Critical Mass ma délután. A Dobó térről indult, Eger nagy csomópontjait érintő, másfél órás felvonulás célállomása ezúttal a Kossuth Zsuzsa Gimnázium volt.
Délután a több száz biciklis karavánja foglalta el Eger forgalmas utcáit, többek között a Markhot Ferenc, a Malom, a Széchenyi, a Kossuth Lajos, a Kertész, a Mátyás Király és a Deák Ferenc utcákat, ahol az esemény miatt komoly fennakadásokat is okozott a forgalomkorlátozás.
Az országszerte több helyszínen megrendezett, a kerékpározás népszerűsítését, elfogadását célzó akció egyre népszerűbb Egerben is, hiszen a korábbi rendezvényekhez hasonlóan ez alkalommal is több százan vettek részt a Part Egyesület által szervezett rendezvényen.
A város nagy forgalmi csomópontjait érintő, szinte az egész várost bejáró felvonuláson együtt tekert öreg és fiatal, gyerek és felnőtt, híres és kevésbé ismert ember, demonstrálva azt, hogy ma már komoly erőt képvisel Egerben a kerékpáros társadalom.
Látványnak sem volt utolsó ez az esemény, a szebbnél szebb kerékpárcsodák között különlegességek is felbukkantak. A K2-es út élményét a rideg útszakasznak hangulatot kölcsönző kerékpár-rádió zenés műsora biztosította.
A táv sem volt mindennapi, a másfél órás tekerés után sokan boldog pillanatoknak adták át magukat érkezéskor, a Kossuth Zsuzsa gimnáziumban.
A Magyar Kerékpárosklub augusztusban végzett felméréséből az derül ki, hogy a teljes 15 év feletti magyar lakosság 48 százaléka kerékpározott a mért hónapban közlekedési vagy túrázási célból. Országos szinten a magyar lakosság 46 százaléka használta kerékpárját közlekedési eszközként, a fővárosban 11 százalék, a kerékpárt közlekedési eszközként használók 35 százaléka minden nap biciklizett. A 40-49 éves, illetve 60 év feletti férfiakra nagyobb arányban jellemző a közlekedési célú kerékpárhasználat. A budapesti lakosságon belül a 15-29 éves korosztály 19 százaléka használta kerékpárját közlekedésre. A magyar lakosság 10 százaléka túrázott kerékpárral, Budapesten 12 százalék. A szabadidős kerékpárhasználat az átlagosnál jobban jellemző a 15-39 év közöttiekre és a felsőfokú végzettségűekre.
Forrás: Egriszín